Mitt foto
När jag var liten valde jag omsorgsfullt ut dem finaste stenarna från grusgången, höll dem i mina händer, skakade dem och frågade: "HUR MÅNGA BARN FÅR JAG NÄR JAG BLIR STOR?" Oskyldigt, barnsligt och obetydande. Då. Men ställer jag mig samma fråga idag som jag gjorde då är den allt annat än oskyldig, barnslig och obetydande. Inte hade jag någon aning om att det kunde bli så att man inte själv får bestämma över hur många barn man ska ha. Inte visste jag att jag ofrivilligt skulle hamna i en situation långt ifrån den barnrika villavägen som jag vuxit upp på. Och inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle vara nära att dö, när jag skulle bli mamma. Detta är min historia om att Leva Vidare Utan Livmoder.

söndag 24 juni 2012

Typiskt!


Typiskt!
Alltid missar man något! 
På självaste midsommarafton fick jag äntligen svar på mitt mail från kliniken. De skrev att det fattades några tester. Självklart hade några tester ”försvunnit” bort bland alla dem andra bokstavskombinationer av diverse tester. 
Anti-HCV, anti-HIV, VDRL, HBsAg, CMV, IgG, anti-HCV, anti-HIV, VDRL, HBsAg, FSH, LH, estradiol, progesterone, TSH och AMH
Så typiskt! Som om att det inte var nog med det så jobbar vår gynekolog bara två måndagar innan hon går på semester och är först tillbaka i mitten på augusti igen. Skulle inte förvåna mig om provsvaren tar längre tid att få svar på nu när det är semestertider. 
Hoppas att det går fort! Och hoppas att det är tester som kan tas nu, jag har försökt hitta information om testerna på internet. Det verkar som att testerna ska tas under den follikulära fasen och den borde jag gå in i nu om jag har räknat rätt. Man kan tycka att de borde ha koll på det hos min gynekolog men eftersom att de inte arbetar med detta normalt är det inget jag tycker att jag kan begära av dem. Hade vi fått hjälp av en IVF-klinik hade de vetat precis vilka tester som ska tas när, hur och vad de betyder eller är bra för. Men de ville ju inte hjälpa oss. Som tur är jobbar det en mycket trevlig receptionist eller sköterska på vår gynekologmottagning som har hjälpt oss med alla tester. Jag ska gå dit imorgon, tidigt, så kanske, om vi har tur, kommer provsvaren innan gynekologen hinner gå på semester och då kan vi förhoppningsvis börja med hormonbehandlingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar