Mitt foto
När jag var liten valde jag omsorgsfullt ut dem finaste stenarna från grusgången, höll dem i mina händer, skakade dem och frågade: "HUR MÅNGA BARN FÅR JAG NÄR JAG BLIR STOR?" Oskyldigt, barnsligt och obetydande. Då. Men ställer jag mig samma fråga idag som jag gjorde då är den allt annat än oskyldig, barnslig och obetydande. Inte hade jag någon aning om att det kunde bli så att man inte själv får bestämma över hur många barn man ska ha. Inte visste jag att jag ofrivilligt skulle hamna i en situation långt ifrån den barnrika villavägen som jag vuxit upp på. Och inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle vara nära att dö, när jag skulle bli mamma. Detta är min historia om att Leva Vidare Utan Livmoder.

lördag 2 juni 2012

Nu har jag uppdaterat "Min graviditet" och "Förlossningen"



Nu har jag uppdaterat "Min Graviditet" och "Förlossningen".


Det tog en stund att formulera och läsa igenom. Och ändå känns det inte som att jag har fått med allt. Tur att jag kan gå in och justera i efterhand!


Nu kanske jag ska börja tipsa familj, vänner, nära och bekanta att börja läsa och följa med i min blogg. Det känns konstigt nog lite nervöst?! Inte för hur folk ska reagera men kanske snarare om folk reagerar eller överhuvudet taget och om någon visar något intresse. Det är självklart en väldigt stor "grej" för mig, men jag ser det i första hand som en slags terapi där jag får bearbeta och skriva av mig!


Det återstår att se...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar