Mitt foto
När jag var liten valde jag omsorgsfullt ut dem finaste stenarna från grusgången, höll dem i mina händer, skakade dem och frågade: "HUR MÅNGA BARN FÅR JAG NÄR JAG BLIR STOR?" Oskyldigt, barnsligt och obetydande. Då. Men ställer jag mig samma fråga idag som jag gjorde då är den allt annat än oskyldig, barnslig och obetydande. Inte hade jag någon aning om att det kunde bli så att man inte själv får bestämma över hur många barn man ska ha. Inte visste jag att jag ofrivilligt skulle hamna i en situation långt ifrån den barnrika villavägen som jag vuxit upp på. Och inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle vara nära att dö, när jag skulle bli mamma. Detta är min historia om att Leva Vidare Utan Livmoder.

tisdag 3 juli 2012

Lämna blod?


Lämna blod?
De två senaste dagarna har varit mer eller mindre innehållsrika. Jag förvånas nästan själv över hur mycket jag faktiskt hinner med ibland. Men nu känner jag hur det börjar grusa i ögonen och energin börjar ta slut för denna dag. Här kommer en kort sammanfattning av vad jag har hunnit med:
Jag har fått recept som vi behöver för vår behandling och gjort beställning på apoteket.
Jag har pratat med alla banker för att försöka få ett lån. 
Jag har varit på bankmöte och fått ett lån! Men vi ska på ännu ett möte imorgon.
Jag har förnyat mitt pass. (Det var lång kö och så tyckte de att jag hade för många namn)
Jag har mailat utlandskliniken och frågat om det är möjligt att flytta fram det en månad.
Jag har kopierat bipacksedel och bruksanvisning på några av medicinerna.
Jag har samlat alla provsvar och information i en pärm så jag vet vart jag har allt. För nu börjar det bli en del papper...
Och så försöker samtidigt jag mellan allt detta vara bästa mamman och hinna leka och busa med vår underbara dotter. Bästa hustrun och hinna med att umgås med min man. Och hinna med hemmet och mitt jobb med dess kommande planering. 
Jag fick ett meddelande från en gammal kollega som skrev att min blogg hade berört henne. Bland annat med hjälp av vad jag skrivit på min blogg tog hon beslutet att bli blodgivare vilket hon har funderat på en längre tid. Det tycker jag är en mycket fin tanke och ett bra beslut! Faktum är att hade det inte funnits blod vid min förlossning hade jag heller inte suttit här.. Så känner man att man vill göra något finns det faktiskt alltid något just DU kan göra för någon annan! Bli blodgivare och Lämna blod!

Jag ser att det har blivit fler läsare på min blogg, just nu har det kommit upp i 3073 st. 
Tänk om alla dem hade gett oss en krona, då hade vi fått mer än vad vi fick av försäkringsbolaget! Sjukt!
Jag kan förstå min mans tanke och håller väl med till viss del. Det handlar inte om att vi vill tigga pengar, men vi tycker att vi borde fått mer pengar från försäkringsbolagen. Jag har funderat på att ringa och fråga dem en sista gång, men just nu har jag inte energi till det!
Jag tar gärna emot dina frågor eller synpunkter! Vad tycker DU? Lämnar DU blod? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar